dressyrträning.

Träningen för Emily idag gick bra. Såret som Shanaia fick i munnen när jag var på semester har gått upp igen så fick rida på hackamore vilket jag inte tycker är så jätte kul men jag kämpade på och Shanaia gick mycket bättre än vad jag trodde jag skulle kunna få henne att göra på hacket.

Tränade mycket skänkelvikningar till en början som vi hade problem med på senaste tävlingen. Det gick hyfsat, blev galopp några gånger men några gånger blev det bra. Blev sedan en del galopp-skritt-galopp övergångar på volt. Hon gör övergångarna bra men det vi tränade extra på var att hon ska ta i lite extra just i fattningen och även skritta på bättre direkt och inte "dö" i avbrottet från galoppen.

Avslutade med lite galopparbete från något msv program. Shanaia var jätte fin och stadig. Den förvända var bättre är någonsinn och dem enka och vanliga byterna gör hon utan några som helst problem.





Kommentarer
Postat av: amanda

sv; tack så mycket!! :D vilken snygging till häst du har förresten! ;)

2011-10-05 @ 22:23:18
URL: http://teamnyman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0