Första omgången av DIV II dressyr

I förklassen (la:1) kändes Shanaia för jävlig. Tung i handen och seg men hon gjorde alla rörelserna okej men utan någon gnista. Trodde att jag skulle få typ 50% men fick 62% vilket den ritten absolut inte var värd.

Hon gick som tur var mycket bättre i lagklassen (lb:2.) Fick ett jätte onödigt galoppinslag precis i början av första mellantraven och sedan blev en av galoppvolterna något liten men resten kändes bra. Hon var lätt i handen och framme för skänklarna. Var jätte nöjd tills jag såg protokollet, 59,3%!!! Med dem procenten var jag näst bäst i mitt lag och hamnade på 16:e plats av 37 starter... Det kanske säger er någon om hur hårt domaren dömde.

Pratade med en annan domare som hade sett min ritt och hon kollade på mitt protokoll och sa att hon hade gett mig helt andra poäng... Menmen, dressyr är en bedömningssport, det går inte att komma ifrån. Bara domaren är rättvis ska man inte stirra sig blint på procenten då alla dömer olika. Det är lätt att glömma ibland.

Fick kommentarer från båda dommarna att Shanaia var en flott/snygg häst, kul att höra!









Kommentarer
Postat av: Camilla

grattis till fjärdeplatsen! :)

Jag är toknöjd med stövlarna och hade lätt betalat fullpris men ibland har man tur ;D dock beställde jag dom i maj så dom har varit efterlängtade!

2011-09-07 @ 16:55:45
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Katrine

Tack snälla! Vad gullig du är! ;D



Tråkigt när ens känsla inte stämmer överens med vad domaren tycker, men, men så är det ibland :( Det viktigaste är ju ändå att man har en bra känsla! ;) Hon ser iallafall fin ut din lilla häst!!

2011-09-07 @ 20:49:46
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0