Dagens tävling.

1 m: Dubbelnolla! Hoppade allt bra och hade en bra känsla. Kom kanske lite tokigt på något men ställde upp och hoppade ändå. Gasade på lite i omhoppningen men det var då inte tillräckligt då jag slutade på 8:e plats av 5 placerade, de va 10 dubbelnollor av 20 starter.

110: 4 fel i grunden. Shanaia va grym på framhoppningen helt klockren. Nuddade bommen på räcket en gång och då tog hon värsta hoppet efteråt för att hon blev så arg, sedan lyfte hon då rejält på benen. Inne på banan kändes det rätt dåligt från början, hade ändå okej galopp i henne men hon hoppade sakta och överdrivet högt över alla hinderna så att jag flög lite hit och dit. Extra pinsamt då hennes uppfödare var och kollade och jätte många i Laholm har sett henne när hon var unghäst. Fick ett stopp på kombinationen och det var inte så konstigt då vi var i obalans. Hon hoppade iaf vattnet på första försöket så det får jag vara nöjd med.

Vet ärligt talat inte varför det blev som det blev. På pappret ser det inte så farligt ut men känslan va kass och det är det som jag värderar högst... Nästa söndag bär det av till Halmstad på eftermiddagshoppning och då är de två st 1 m som gäller för oss. 1 m känns verkligen lekande lätt nu men det fanns inga tävlingar som passade bättre nästa vecka och det kan nog vara bra för Shanaias självförtroende att leka runt lite.



Kan man vara mycket sötare än vad Shanni är? åh nej ♥

Kommentarer
Postat av: sara

sv. Åhh vad skönt! Usch det var lite annat väder här!

2012-04-14 @ 19:11:58
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Maja

Härligt med fina resultat! =)



S: Jag tyckte precis samma! Sist jag red den tävlingen var jag så glad för att de hade i alla fall två 115, och min häst hade just debuterat 120, så då kunde man hoppa just hela helgen. Nu blir det samma klasser som för dig för mig och Nelly, men avd B då...!

2012-04-15 @ 22:24:21
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0