Hoppträning för Lotta

Igår hopptränade jag för Lotta och det gick bra! Träningens upplägg passade Shanaia mycket bra då hon i början ofta har en del överskottsenergi och vill gärna springa iväg mot och efter små hinder. Vi gjorde 10-meters volter efter alla hinderna i början och då lyssnade hon på mig mycket bättre.

Hoppade sedan en bana med lite olika distanser. I helhet var Shanaia väldigt fin och hoppade många super språng men ett problem är att hon ofta rinner iväg i landningen efter lite större språng och då får jag inte igenom mina halvhalter som jag behöver ta precis i landningen och då kommer vi i ett mellanläge vilket ibland resulterar i konstiga hopp och någon gång stannade hon då vi kom helt stört dåligt. Detta hände några gånger på en linje med räcke-oxer-oxer men sista gången fick jag igenom halvhalten och red ut henne mer för skänklarna och woow, underbar känsla.

Pratade med Lotta i slutet och hon sa en massa positiva saker om Shanni, bla att hon var väldigt spänstig och hoppar himla trevligt när hon har gjort av med sin överskottsenergi och hoppar mer på teknik än fart. Bestämde även att vi ska hoppa terräng för henne i Hermanstorp om någon vecka, känns bra att kunna träna hoppning och terräng för samma person.

Nu taggar vi inför starterna på tisdag. Här kommer några bidler från tävlingen i Halmstad, jag gillar den första bilden mest utan tvekan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0