Igår och idag.

Igår fick Shanaia gå ett markarbetespass i ridhuset. Red på kombinationsbettet och hon var fin. Jag hade tur då det redan var galoppbommar, trav-cavalettis och två sockerbitshinder uppe när jag kom till ridhuset så jag slapp bygga fram. Red i 40 minuter ungefär och det blev mycket galopp.

Jag har börjar rida henne mer effektivt och aktivare nu än vad jag gjorde innan och kräver att hon ska lyssna på mig direkt och framförallt kunna reglera tempot och steglängden samt vara mjuk och lösgjord. Ger jag en hjälp ska hon svara direkt.

Idag blev det ett dressyrpass i ridhuset och hon var lite strävig och var inte helt med på noterna. Ångrar i efterhand att jag inte red ut istället men det är lätt att säga efteråt. Tränade lite på la:1 då jag hade tänkt vara med på en klubbdressyr på söndag men jag tror jag struntar i det och låter henne vila istället. Hon gjorde iaf hyfsat fina skänkelvikningar för vänster skänkel vilket är något vi har haft lite krångel med innan så får vara nöjd med det.

Imorgon ska vi hoppa lite lätt, måste få hoppa någon kombination och förhoppningsvis känns hon fin och då behöver jag inte rida så hårt och sedan på fredag ska hon bara få komma ut och chilla i skogen så hon är pigg och fräsch inför lördag.



Shanni ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0