Mindre lyckat ridpass.

Pappa kunde inte hjälpa mig att hoppa idag och jag vill inte hoppa helt själv så vi får ta det på lördag istället. Ska inte hoppa särskilt mycket så hästen min dör nog inte av att ta några språng dagen innan tävling!

Det fick bli ett dressyrpass i ridhuset idag istället. Hade Sprengler bettet som jag köpte på Gbg HorseShow och jag upplever att hon blir seg i munnen på det och mina halvhalter går inte igenom bara utav att jag kramar på tyglarna utan jag måste ta i mycket mer. Jag har ett till Sprengler bett som i och för sig är några år gammalt men jag upplever lite samma känsla på det faktiskt. Himla konstigt då alla talar så himla väl om dessa betten.

Själva passet gick sådär, ingen "wow" känsla alls och allt kändes mest trögt och otaktmässigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0