Tävling Halmstads Fältrittklubb

Stod på proppen tävlingen skulle börja vid 13.30 då det var DIV 1. för ponny på förmiddagen. När vi kom dit vid 12.30 hade precis grundomgången för b-ponnyerna startat så allt var verkligen sjukt mycket försenat. Jag och pappa slog istället oss ner och köpte mat och kollade på tävlingen. De va några fräcka ponnyer med både power och teknik och det fanns även dem som red som idioter och la deras ponnyer sjukt fel och blev sedan förbannade när hästen stannade...

Jag har tävlat en del i Halmstad och har varken tyckt funktionärerna utmärkt sig på något speciellt sätt innan, varken positivt eller negativt men idag var det mycket som krånglade. Parkeringsvakterna hade noll koll och dem som stod på framridningen, framhoppningen och insläppet till banan hade ingen kontakt med varandra utan lyssnade bara på speakern så allt var helt kaos.

Red som sagt bara två st 1 m
. I första klassen red jag med bett och regnet öste ner när jag red fram ute. Jag fick inget grepp om tyglarna så jag tappade dem flera gånger, både på framridningen och inne på banan vilket inte va så himla bra. Sedan hann jag bara ta två språng på framhoppningen då funktionärena hade gjort fel vilket dem inte kunde erkänna.. Fick ett stopp på första hindret och sedan hoppade hon resten av banan felfritt men det kändes jätte jätte dåligt.

Till runda nr 2 fick jag låna ett par tyglar av en jätte gullig tjej och bytte till kombinationsbettet på tränset och fick genast tillbaka den känslan jag har haft på banan dem senaste starterna. Hon hoppade kalas både på framhoppningen och inne på banan samt var rolig att rida på marken. Red väll på lite i omhoppningen men red inte så snäva svängar men det resulterade allt i en 5e plats, alltid kul att avsluta inomhussäsongen med en placering.


Nästa tävling blir den 1a maj, 1 m och 110 på Forf. Sedan ska vi till hoppcentrum i Glommen några veckor därefter och rida 110 ena dagen och 115 andra dagen. Längtar redan!



Kommentarer
Postat av: Camilla

Grattis till placeringen! :)

Sista bilden var hon väldigt lik sin storebror tycker jag :)

2012-04-26 @ 15:00:18
URL: http://camfra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0