Tävling Varberg

Shanaia brukar alltid vara hur lugn som helst att ha med sig på tävling men igår var hon jätte orolig i trasporten stundvis och kunde inte alls slappna av. Jag kommer håg att hon var lite orolig första tävlingen förra året också så jag hoppas det blir bättre efter några tävlingar.

1 m: Jätte fin på framridningen. Felfri i grunden men fick ett ner i omhoppningen. Jag missbedömde avståndet och hon hoppade typ stillastående och rev främre bommen på en oxer med bakbenen. Annars kändes det bra och okomplicerat. Red på lite i omhoppningen och hon följde mig bra men kan bli ännu lite kvickare.

110:
Hon var lika fin på framridningen här, om inte ännu underbarare. Inne på banan började det bra, var rätt maxat men alla distanser satt perfekt. Däremot fick vi lite problem med kombinationen som stod vid väggen precis bredvid läktaren. Vi kom lite snett och hon drog till vänster i inhoppet och stannade på b hindret. Exakt samma sak hände vid andra försöket och då var det helt mitt fel. Tog det sedan lugnt, andades och la en stor volt och red på det igen och då blev det bra. Resten av banan var inga problem. Tycker banan var ovanligt svår för att va lokal då det endast var en st dubbelnolla (!!)

Hade det inte varit för kombinationen hade detta varit vår bästa 110 hittills så tills nästa tävling som blir i Laholm om två veckor ska vi träna lite extra på kombinationer.





Red på mitt hemmagjorda kombinationsbett och hon funkade bara såå bra på det. Jag gillar känslan jag får med hacket på hoppträning men dem tre starter jag har gjort med det på tävling har hon dragit iväg totalt men med hacket och ett 3-delat bett i munnen + delta funkade det mycke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0