Hoppträning för Lotta

Nu när jag ska börja blogga ordentligt igen kan jag lika gärna ta och skriva om hoppträningen för Lotta förra torsdagen. Jag har jobbar varenda torsdagskväll hela sommaren så har inte tränat för henne eller hopptränat på hur länge som helst utan istället bara hoppat lite med pappa, funkar fint det också.
 
Träningen gick då bra. Vi var bara två stycken så allt flöt på mycket fint. Shanaia var inte alls sådär studsig och "på" som hon var på träningarna i slutet av våren utan lyssnade mycket bättre på hjälperna. Hoppar henne som vanligt på mitt hemmagjorda kombinationsbett och hon funkar så himla bra på det, kanske inte det allra bästa att rida markarbete på men mellan hinder är det perfekt. 
 
Fick ihop galoppen bra och la henne medvetet lite intill för att hon skulle hoppa lite mer på styrka och inte på fart vilket hon gärna gör när hon drar iväg 2-3 språng innan hinderna. Blev några riktigt fina språng där man kände hur hon hoppade genom hela kroppen.
 
Tränade lite på kombinationer vilket är det som vi har haft mest problem med på tävling. Problemet kom fram lite på träningen och det är såå viktigt att jag absolut inte backar men inte heller släpper iväg henne utan rider precis som om det vore ett enkelhinder. 
 



Några ovisade bilder från fälttävlan på forf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0