Torsdag


Jag har lagt ner mycket mer tid på dressyren den senaste tiden jämfört med i våras och det märks väldigt tydligt på Shanaia. Förr slutade våra dressyrpass ofta med att hon gick okej men jag fick inte igenom det jag ville och var missnöjd och Shanaia surade ihop och gick inte fram.
 
Nu har jag hittat ett upplägg som passar våra pass jätte bra och dem flesta passen avslutas positivt. Som igår, då joggade vi bara på terrängbanan i 30 min men hon kändes fin, mjuk och lydig. Att dem vardagliga passen går bra och känns okomplicerade utan tjaffs är guld värt.
 
Idag fick det blir ett pass på stora utebanan. Jobbade fram henne i låg form rätt länge och böjde igenom henne i sidorna ordentlgit och såg till att hon verkligen spårade. Jobbade sedan mycket på volter och gjorde en massa tempoväxlingar. Galoppen var helt udnerbar redan från första fattningen. Tränade lite byten och förvänd och hon är så himla stadig och fin och det märks att hin bara blir starkare och starkare i kroppen.
 
Avslutade med att trava och galoppera lite på en skogsväg. Hade henne i rätt hög form och hon riktigt svävade fram, fina lilla pållan! Imorgon ska vi ge oss ut på en 2-timmars tur på landet och galoppera på en massa stubbåkrar, var ett tag sen så det lär bli kul.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0