Årets första start avklarad.

Red en lokal 1 m idag. Tävlingen började inte fören vid 1-tiden men jag var i stallet redan vid 10 för att bygga bana och tog sedan och och fixade med Shanni. Älskar verkligen att tävla på hemmaplan, så himla smidigt!

Shanaia va rätt trist att rida på marken på framridningen, kändes oriden och hade en massa energi. Hoppade bättre än  någonsin gjorde hon däremot, tog tag i hinderna och hade bra med power.

Väl inne på banan blev hon otroligt stark. Grundomgången började bra, jag plockade dock i henne innan kombinationen så där kom vi väldigt kort in men hon ställde upp och fixade till de. Sedan rann hon iväg mer och mer, blev sjukt tung i handen och bara drog ner huvudet och det var helt omöjligt att få upp det. Trots detta kom vi runt felfritt på hinder men med 1 tidsfel i omhoppningen så hon inte gick att svänga så som jag hade tänkt mig.


Imorgon ska jag rida med både hackamore och bett med två tyglar, hon va på tok för stark på hackamoret idag så hoppas det blir bättre imorgon.



Fixade hennes man innan jag åkte hem så nu ser hon lite mer välvårdad ut. Hon får sova med BoT täcke och paddar helgen ut, är alltid extra petig med det när hon går lite hårdare. Min fina prinsessa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0