Dressyr.

Red mitt första riktiga dressyrpass sedan jag kom hem från Thailand idag. Började med att skritta ut en runda innan jag gick in i nya ridhuset. Shanaia har nästan bara gått på hackamore dem senaste månaderna men i och med att vi ska tävla dressyr nästnästa helg (lb:3 och la:3) är det hög tid att börja trimma ordentligt igen. Jag har ridit mycket på hack pga. att jag tror att hon är lite vass i munnen vilket ska kollas upp hos tandläkaren imorgon men idag kändes hon stundvis riktigt fin.

Hon var lite seg och kändes tung och lång till en början men efter att ha arbetar mycket på volter där jag ställde igenom henne och gjorde en massa tempoväxlingar samt övergångar blev hon rätt fin. Övergångar, både på rakt och böjt spår är verkligen något som gör susen med Shanaia, hon kommer genast ihop i kroppen och blir mer vaken.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0