Tävlingsdag nr 2

Blev inga vidare resultat idag.

1 m: Dem första 4 sprången va bra, sedan hade jag lite för dålig galopp på en linje med 5 språng så hon trampade om och rev. Nästa hinder var också en oxer som vi kom ngt stort på, i vanliga fall hade hon hoppat av men rivningen sedan de förra hindret satt nog i där så hon trampade om och hoppade stillastående. Resten av banan gick okej.

110: Hon var stört fin på framhoppningen. Helt underbar!! Inne på banan drog hon iväg helt till första, hade ingen jämn galopp i henne och det var antingen springgalopp eller kort galopp, fanns inget mellanting. Kom nära på första hindret på en linje och sedan räcke vi inte fram till en oxer så där blev det ett stopp. Jag red bra och stod på mig men Shanaia valde att stanna och jag seglade över halsen.

Förr var jag alltid ledsen, arg och besviken när det gick dåligt men nu fokuserar jag enbart på de bra sakerna istället.

• Hon hoppade jätte fint på framridningen inför alla klasserna under helgen. Kom perfekt på allt och var inte i något samt hade väldigt bra med power.

• Jag har blivit mycket mer följsam i min sits.

• Bettkombinationen jag hade idag fungerade bra, fick upp huvudet och fick på så sätt bättre ritter idag än igår, trots sämre resultat. Var dock lite ovant att rida på två tyglar, är nog en vanesak.

• Jag har knappt ridit på en månad så kan inte förvänta mig att det går perfekt. Jag tror på min häst och dem sprången som var bra idag var verkligen bra och jag hoppas att det kommer visas mer och mer inne på banan framöver.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0