Hoppträning för Anne

Åkte iväg till Stum med Shanaia idag och hopptränade för Anne. Red lite cavalettis i början och Shanaia var lite svår att få ner till trav från galopp och galopperade igenom travbommarna någon gång innan hon började lyssna på mig. Det är i dem situationerna jag tycker det är allra svårast att rida på hackamore.

Resten av träningen gick helt okej :) Hade gärna sett att hon var lite mer ställd och formad runt inner när vi galopperade över två räcken på volt och jag hade även kunnat vara mycket mer följsam över hinderna men jag känner mig ibland väldigt låst när jag har väst.

Jag är då väldigt nöjd med hästen, hon tar tag i hinderna, är mjuk och reglerbar i galoppen och framförallt, hon bråkar inte det minsta :D



Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

Usch! Jag vill ha vår nu och vårsol. :( när är första start för dig i år? åker du ner till skåne något? :)

2012-01-12 @ 13:14:54
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0