Mål 2012

Dressyr - Satsar på att få bättre känsla inne på banan. Vi har hittills aldrig fått till den perfekta ritten, antingen har hon låst sig och inte tagit hjälperna ordentligt eller så har det blivit någon onödig miss. Målet för förra året var att debutera la och vi lyckades rida regional la:3 på 63% så det är jag nöjd med.

Detta året vill jag få fina rundor i la och börja träna mer msv-delar för att eventuellt eventuellt kunna debutera det i höst. Vill även börja vänja henne vid kandar.

Hoppning - Mål nr 1 är att få tillbaka självförtroendet och åter igen börja tävla 120. Förra året gick väldigt dåligt i hoppningen och vi hade en enorm svacka men så som hon hoppat de sista på träning känner jag att det finns hopp för att det ska gå bättre detta år.

Fälttävlan - Planen är att vi ska rida vår första fälttävlan i Styringe i April om hon känns stadig i terrängen när träningarna drar igång. Det blir våran fälttävlansdebut, Shanni har enbart gått en liten klubbterräng på 60 cm innan men tränat högre och jag tävlade lite ft på ponny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0