Måndag

Joggade Shanaia i ridhuset idag i 25 minuter. Hon var jätte fin och mjuk, antagligen för att jag red igenom henne ordentligt igår vilket tog nästan 1,5 timme innan jag var helt nöjd och hon följde mig som hon skulle. Red på hackamoret idag och hon var så himla lydig och fin. Behövde bara tänka övergång så gjorde hon det.

Får inte glömma att säga att igår klarade Shanaia att göra byten i vart tredje steg ett helt varv runt ridhuset!! Har inte tränat på det särskilt mycket men alltid sagt att det är något jag vill lära henne och nu gör hon det samlat och balanserat, duktig Shanni!

Imorgon blir det studs och bommar för vår del, bra med lite lösgörande och stärkande arbetet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0