Uppdatering.

Har inte bloggat på två veckor nu så kände att det var dags att ta tag i det igen.

Var som sagt i Glommen för två veckor sedan och red en 110, vädret var förskräckligt och det blåste som bara den men Shanaia var en riktig tiger på framhoppningen, aldrig haft så mycket hopp i henne och känt att hon sugit tag i hindren på det sättet. Inne på banan vet jag inte vad som hände, hon stod emot och bjöd inte på något. I lägen där hon hade gått av stort i vanliga fall klämde hon in extra språng och gick inte fram alls. Fick två stopp, ett på b hindret i kombinationen då hon hoppade a-hindret stillastående och inte räckte till. Andra stoppet kom på sista i grunden då hon 3 språng innan hindret såg en stor vattengrav och saktade av till skritt... Gjorde en ny anridningen och då hoppade hon iaf.

Veckan efter, alltså i söndags åkte jag till varberg och red 1 m och och 110. Vädret var nästan lika dåligt det regnade en massa men blåste som tur var inte lika mycket. Hon var inte alls lika flashig på framhoppningen som hon var i Glommen men hoppade ändå allt väl. Inne på banan satte jag en rätt bra grundgalopp i henne och vi blev felfria och hamnade på 11e plats av 10 placerade. Hon blev lite väl lång i omhoppningen men jag hade inte planerat att rida särskilt snävt heller för den delen.

I nästa klass, en 110, kändes hon något mattade så jag ändrade min ridning lite, började ta i henne för mycket vid vissa tillfällen istället för tat rida framåt så hon kom i botten på några hinder men överlag är jag nöjd, hon kändes fortfarande hoppglad och fin! Fick ett nedslag men det spelar ingen roll för hon är då inte den som brukar vara slarvig med att lyfta på benen annars.

Imorgon ska vi till Halmstad och rida en 110, har inte hoppat sedan förra veckans tävling men hon har känts fin på marken så vi får se hur det går!




Trackback
RSS 2.0