Hoppning.

Igår red Ellinor Shanaia och idag var det dags för mig att hoppa igen. Vi hade en kombination med oxer-räcke, en oxer snett igenom och sedan två räcken. Jag red på hackamoret och hade en rätt bra känsla genom hela passet.

Jag tycker det är lite svårare med kombinationer med oxer-räcke än räcke-oxer då jag måste hålla ihop henne mer men samtidigt inte rida för mesigt heller. Sista rundan låg kanske på 110 och det kändes riktigt bra, sista språnget på oxern var helt super. Har jag en bra galopp och håller om med benen utan att låta henne rinna iväg kan hon hoppa vad som helst, gäller bara att jag ger henne dem bästa möjligheterna.



Ellinor och Shanaia förrförra sommaren, längtar tills vi kan börja träna ute igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0