Lördag.

Lördag idag och lika underbart väder som igår. Fint väder har verkligen en bra inverkan på mitt humör och jag får hur mycket energi som helst!!

Började med att mocka när jag kom till stallet och tog sedan i Shanaia från paddocken. Red först en liten tur i skogen, jobbade sedan i 20 min på utebanan och avslutade med lite galopp på terrängbanan. Hon hostade dock någon gång i stallet och två gånger när jag travade fram så jag är inte helt 100 på att jag ska vara med imorgon. Hon har ingen feber och är precis som vanligt i stallet. Hmm, svårt. Vill lixom inte överanstränga henne om hon är förkyld men samtidigt behöver de ju inte vara ngt stort för att dem hostar några gånger. Tåls att fundera över.

Gick iaf på årsmötet när jag ridit klart och sedan hjälpte jag till med att bygga fram dressyrstaketen inför imorgon. Avslutade med att knoppa Shanni. Vet dock att hon kommer ta ut knopparna över natten men det lär antagligen gå snabbare att fixa det imorgon om hon redan varit knoppad en gång.

Smart som jag är glömde jag att linda henne med BoT innan jag åkte hem så det blir antagligen ett till stallbesök idag.


Red utan snokrem idag. Märkte igen större skillnad men har snoken mest för syns skull, ser så fult ut när "öglan" till snokremmen bara sitter där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0