Markarbete.

Idag red jag ett pass i nya ridhsuet med hoppsadeln. Under framridningen hade jag som mål att få Shanaia i en låg och rund form där hon sög framåt lika mycket till båga tyglarna. Efter lite arbete på volterna blev hon riktigt fin och arbetade hur bra som helst.

Jag hade lagt ut två bommar med 15 meter emellan som jag galopperade över på volt till en början och sedan tog och tränade på att korta och länga galoppen emellan dem. När jag kortade upp henne fick vi plats med hela 7 språng och när vi längde 3 språng. Rätt bra skillnad :) Jag tycker det är bra att träna på samlad kort galopp över bommar för då har hästarn ofta lite extra framåtbjudning.

Kommentarer
Postat av: sara

sv. Ja det kan jag tänka mig att de är, Animo, har aldrig prövat ett par men de ser skit sköna ut!

2012-03-08 @ 23:21:33
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0