söndag.

Dagens ridtur blev inte som planerat. Skrittade fram Shanaia ute på väganra och gick sedan in på utebanan för att rida dressyr. Jag travar fram i höger varv och  hon känns super fin. Jag går sedan över till vänster varv och tycker hon känns lite ojämn. Det kändes inte mycket men eftersom att jag snart har haft Shanaia i tre år känner jag henne utan och innan och märker direkt när det är något fel.

Hon är varken varm eller svullen men markerar pytte pytte lite på vänster fram när jag sprang upp med henne på gårdsplanen. Saken är den att hon idag gick i gräshagen för första gången på kanske 3 veckor då det har varit så isigt där att jag istället haft henne i paddocken själv. Nu fick hon komma upp dit med några hagkompisar så jag gissar på att hon har sprungit och halkat och sträckt sig och det är därför hon är halt. Det skulle vara väldigt sammanträffande att hon blir halt pga. senskada/kotledsinflamation(hovledsinflamation osv. första dagen i stor hage på länge så det mest troliga är att det är en sträckning.


Jag lindade henne runt om med BoT innan jag åkte hem. Hon får stå inne imorgon förmiddag men jag slutar redan klockan ett så då blir det raka vägen ut till stallet och se ur det är med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0