Sparkad.

När jag skulle ta ut Shanaia ur boxen idag märkte jag att hon hade ett blodigt sår på framsidan av bakbenet. Undersökte de lite noggrannare och det var som tur var bara ytligt men det hade blödigt en del. Hon hade även två märken på baksidan av ena baklåret som ser ut att vara märken efter en spark. Jag antar att hon har blivit sparkad och sedan råkat sparka sig själv på bakbenet.

Tvättade såret och klämde lite här och var och hon ömmade inget och haltade inte heller så vi gick en promenad ner till stranden med min kille, mysigt värre! När andra är ute och går med hunden går vi med hästen... Hon är världens snällaste att ha med sig, följer mig som en skugga.


Jag har tidigare varit villig att släppa ihop Shanaia med olika hästar och inte varit överdrivet överbeskyddande men det får det vara nog med nu. Tänker inte riskera att hon blir sparkad igen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0