Min häst gillar inte att ha boxvila.

Hade utsläppet idag med så var i stallet vid 9-tiden. Började med att släppa ut hästarna och tog sedan och longerade Shanaia i ridhuset och hjälp vad vild hon var!! Hade bara tänkt lina henne typ 3 varv åt båda hållen för att se hur hon rörde sig men istället sätter hon iväg i full galopp och sparkar bakut och gör en massa lufthopp. Trava lugnt vägrade hon göra utan det var mellantrav hela tiden. I vänster varv såg hon okej ut men det var värre med höger.

Jag pratade med Jonas Tornell för en liten stund sedan och han rådde mig till att ta ut min hovslagare och be honom känna igenom hennes hov med en visitertång då hovbölder kan göra så att området vid kotan svullnar upp och blir varmt. Ringde sedan upp min hovslagare och han kommer ut imorgon på morgonen. Hade vart himla skönt om det "bara" var en hovböld.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0