Tisdag.

Igår fick Shanaia vila men idag var det åter tur att sitta på hennes rygg... Det började dock inget vidare. När jag var ute och skrittade fram i skogen mellan hoppbanan och dressyrbanorna hör jag en hund skälla och ett stort brak, då kommer de en skenande älg från ingenstans påväg rakt emot mig och Shanaia!!! Snacka om att vi blev lika chockade båda två. Den var säkert bara 20 meter ifrån oss när Shanaia vänder om och galopperar iväg åt samma håll som vi kom ifrån. Visst hon blev väll lite förvånad över att möta en älg där och var lite spänd en stund efteråt men jag tror inte många hästar hade tagit de så bra som hon gjorde.

Gick sedan in i gamla ridhsuet där det var lite hinder uppsatta så jag passade på att hoppa lite. Shanaia hoppade mycket fint men drog iväg rätt mycket både innan och efter hinderna. Förr blev de att jag tog för mycket i henne precis innan hindret men nu försökte jag istället göra tydliga halvhalter 4-5 språng innan hindret och sedan sitta helt stilla. Det funkade bra! Kunder i slutet komma med en kort och runt galopp där hon hoppade upp sig fint. Måste tillägga att jag bara hoppade på räcken på typ 90 cm hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0