Dressyr.

Idag var Shanni väldigt fin jämfört med hur hon har varit i dressyren det senaste. Skrittade ut en kvart i skogen först och red sedan i 25 min i ridhuset. Såg till att hon verkligen svarade för skänklarna och gjorde en massa tempoväxlingar och övergångar längs spåret och såg till att hon bjöd fram jämnt till båda tyglarna vilket hon inte alltid gör. Red sedan lite volter och serpentiner och tränade på skritt-galopp-skritt övergångar.

Har tänkt rida ett likadant pass imorgon fast aningen längre då jag har mer tid då.



Hennes fina sommarpäls börjar komma fram nu, tror dock hon kommer bli ännu lite ljusare.


Kommentarer
Postat av: Maja

Mmmm, det är ju bättre att vara riktigt förberedd än att riskera att det inte känns helt bra =)

Jag var tänkt att rida en sådan starfälttävlan, men insåg att 60cm är PYTTElitet ju! Å andra sidan behöver ju hästarna att det är busenkelt... En stilbedömd hade varit perfekt, med 80cm.

Är det via forf eller hermanstorp hon anordnar sina träningar? Jag är dösugen på att komma igång nu! =)

2012-05-10 @ 08:08:03
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0