Ledig dag.


Har haft en mycket bra ledig dag. Började med att gå upp vid 6 och köra iväg och morgonfodra hästarna, sedan bar det av tillbaka till stallet igen vid 9 för att släppa ut hästarna samt mocka och lägga upp mat. Har sedan varit inne i stan och lunchat med en kompis och legat ute i solen i några timmar.

Åkte ut till stallet igen vid 6-tiden. Jag och pappa satte upp några stolpar i sommarhagen och sedan red jag Shanaia. Hon var jätte fin!!! Red med dressyrsadeln och dressyrtränset på terrängbanan. Jag har blivit mycket bättre på att få med yttersidan ordentligt och när jag får de kändes hon väldigt lösgjord och fin i samtliga gångarter. Jag upplever ibland att hon är svår att sitta på och då kommer jag i bakvikt och blir stum i handen men idag var hon lätt att sitta på och jag kunde rida med små lätta hjälper. Red inte så jätte länge men det var rätt varmt så hon blev rätt svettig men trimmade henne i tävlingsform i kanske en 10 min iaf. och hon riktigt svävade fram, roligt värre.

Ska rida ett dressyrpass imorgon på förmiddagen innan det blir för varmt och när jag har ridit klart ska hon få ett nogrannt bad, hon blir lätt himla smutsig nu när hon går utan täcke. Hittade förresten en fästing på henne idag för första gången detta året. Förra året hade hon jätte många fästingar, betydligt fler än hennes hagkompisar men dem gillar väll hennes blod eller nåt...


Ledsen Shanaia, hon gillar inte riktigt att bada men hon är så snäll och väluppfostrad att hon aldrig skulle dumma sig.

Kommentarer
Postat av: Maja

Ja verkligen, så himla tråkigt! Nelly är eld och lågor i sjukhagen och verkar hata livet i allmänhet =/

Jag får nog se hur länge jag kan hålla henne där, hellre att hon går ut med de andra hästarna i stora hagen och håller sig lugn än att hon springer och skriker i sjukhagen...

Bläh!



Kul att det går bra för er iaf ;)

2012-05-26 @ 10:11:51
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0