Lyckad terrängträning!!

Idag var jag och Shanaia iväg och tränade terräng i Hermanstorp. Det var hennes tredje terrängträning och den första på bortaplan och hon var bara såå duktig! Både jag och Lotta blev imponerad över hur bra hon skötte sig. Fick typ två stopp under hela träningen och de var på vanliga stockar, hoppade en del titthinder utan problem. Kollar jag bara dit jag ska och använder lite med hoppar hon allt.

Jag hade först bara tänkt ta det väldigt lugnt med henne så hon fick hoppa lite mer avancerat än vad jag hade tänkt mig, tex nedhopp i vatten men det var då inga problem. Jag hade väll kanske lite för mycket "hopptänk" och lite för lite "terrängtänk" om jag ska vara kritisk mot mig själv men på en häst som är grön i terrängen känns det bättre att introducera allt i ett lugnt tempo.



Pappa filmade nästan hela träningen så det kommer upp här ikväll.

Kommentarer
Postat av: Maja

Yeey, så kul med terrängträning! Ska du rida tävlingen i slutet av Maj i Hermanstorp?

Vem är det du tränar för, Lotta?



Jag vill också!!

2012-05-09 @ 20:00:22
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Maja

Men, kom inte min förra kommentar med..?

2012-05-09 @ 21:22:36
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0