Lyckad träning.

Shanaia har varit så himla fin i hoppningen det senaste och det går bara bättre och bättre varje gång jag hoppar henne. Hon följer mig så himla bra och krånglar inte det minsta. Idag skulle vi egentligen ha hoppat på utebanan men det var så dåligt väder så vi var inne i ridhuset istället.

Hoppade fram över lite studs och hade sedan ett litet sockerbitshinder och sedan en oxer där vi skulle ha ett språng emellan. Helt plötsligt låg de på 125 och Shanaia hoppade helt perfekt.

Hoppade sedan en bana som låg på 110-120 och hon var helt klockren på allt. Kändes så himla okomplicerat och just känslan av att hon är med mig till 100% och alla mina hjälper går igenom är underbar. Innan var det mycket att hon ville hoppa på fart men nu får jag igenom förhållningarna och kan lägga henne lite tightare utan att hon tvekar eller hoppar dåliga helikoptersprång. Hon varken stannade eller rev ett enda hinder på hela träningen + att jag red bra så jag är jätte nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0