Onsdag.

Har varit väldigt dålig på att men det ska bli ändring på nu. Shanaia har varit fin dem senaste dagarna.

I söndags lastade jag och Ellinor våra hästar och körde bort till Hermanstorp där vi red ut en jätte fin runda. Man kunde rida hur långt som helst på grusvägarna, dem tog lixsom aldrig slut. Shanaia var jätte fin, jobbade på riktigt bra i traven och jag och ellinor kunde rida i bredd och prata största delen va rundan. Mysigt värre!

Sedan i måndags hoppade jag ihop med Joelle. Hade hacket och inte kombinationsbettet som jag brukar ha i hoppningen men det gick bra ändå. Vi hade bara två hinder som vi rullade över och i slutet låg de kanske på 125 och Shanni var jätte fin. Så himla kul att hon har fått tillbaka sitt självförtroende och bjuder på allt, så har det inte varit alltid direkt....

Igår red jag bara lite lätt på terrängbanan, travade och galopperade några varv i en rätt djup form form att hon skulle jobba igenom kroppen ordentligt.

Idag bär det av till Hermanstorp då jag ska träna för Anne ikväll. Har varit iväg med Shanaia själv några gånger nu och det känns himla skönt att inte behöva vara beroende av pappa för att kunna åka iväg på träningar/tävlingar.


Kommentarer
Postat av: Maja

Härligt att det går bra =)



S: Hon gick igenom!!!!!!

2012-05-30 @ 21:34:26
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Maja

Du får samma svar som Malin då =P



Fälttävlansresultaten går inte direkt att översätta till Svenska då vi har ett annat system. Här tror jag

Ponny 1* = 110 banhoppning, 100 terräng

Ponny 2* = hösta klassen = 115 banhoppning, 105 terräng

Bella har gått Irländsk ponny1* vilket är 100 banhoppning och 110 (!!) terräng!

Hon har dessutom gått 110/Open terrängtävlingar och 110 banhoppning felfritt.



Hon är en riktigt ROCKSTAR!!!

2012-05-30 @ 22:03:46
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0