Träningvärk.

Kom precis hem från jobbet. Skulle egentligen bara ha jobbat ett väldigt kort pass men jobbade över i tre timmar så det blev ett rätt långt pass ändå.

Igår red jag två stycken hästar. Först Shanaia. Red bort till rondellhagen där jag konditionstränade. Hade hackamoret och Shanaia kändes pigg och fin. Tog många skrittpauser och avslutade med några varv i riktigt speedad galopp. Tror hon kan må bra av lite fortare galoppjobb framöver, särskilt när det börjar komma mer gräs i hagarna.

Sedan följde jag med Joelle ut till hennes stall och red Marelle, även hon fick sig pass med en massa massa galopp ute på grusvägarna. Var en jätte fin runda och jag ska nog köra ut dit med Shanaia och konditionsträna henne där i slutet av veckan.


Kan säga att jag har gaalet mycket träningsvärk idag och mina ben känns som spagetti. Ska ta och vila någon timme nu innan jag cyklar ut till stallet. Ska nog bara skritta och trava Shanaia i skogen, risken finns att hon också har träningsvärk... Vi ska tärna terräng i hermanstorp imorgon så vill att hon ska vara pigg och fräsch tills dess!



Jag och Amber för en massa år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0