Dressyrtävling Hermanstorp

Idag var jag och tävlade i Hermanstorp. Det hela började mindre bra med att jag upptäckte att käkremmen till tränset var kvar hemma i stallet så jag fick börja rida fram utan den medan min snälla pappa åkte hem och hämtade den och som tur var hann han tillbaka precis innan jag skulle in på banan.
 
Red lb:2 först. Tyckte inte att jag hade Shanaia helt framme för hjälperna i traven och hon kändes lite smått framtung och seg. Fick inte fram henne alls i mellantraven och det kändes som att skritten gick i slow motion... Galopparbetet kändes iaf väldigt bra och det fick vi 7:or på rakt igenom. Slutade på 64,6% vilket blev en 4:e placering! Kommentaren från domaren: Mjuk, vårdad ritt på snygg och läcker häst. Blir ibland ngt kort och hög i formen samt kryper ihop. Förbättra mellantraven.
 
Klass nr två var la:3. Hon kändes mycket bättre på framridningen inför denna klass. Väl inne på banan gick det helt okej, skänkelvikningarna och mellantraven blev sådär, det är det jag verkligen behöver träna på. Mellanskritten var 1000 gr bättre nu men däremot försökte hon fatta galopp från skritt för tidigt så det blev ett pyttelitet galoppinslag. Fick en 8a och resten 7or på galoppen i denna klass. Den förvända galoppen som krånglade lite förra året gick jätte bra. Slutade på 64,9%, två utanför placering.
 

Jag tycker det är rätt svårt att tävla dressyr på Shanaia för hon blir en helt annan häst på tävling jämfört med hemma, jag får inte samma tryck i henne och hon är nästan för mjuk och tar inte stöd på samma sätt på bettet. Vi har inte heller fått till några bra träningspass dem senaste dagarna då det har varit ungponnychampionat på anläggningen så det har varit fullt med ponnyer överallt vilket har gjort Shanaia lite spänd så jag måste säga att jag är nöjd med dagens starter.
 
Nästa tävling blir om tre veckor, då blir det en regional la:3 på hemmaplan!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag har helt missat att du börjat blogga igen! Det var ju lite tyst där ett tag, och sen hade ju jag min bloggpaus och så... Humm...!
KUL iaf! Ni ser superfina ut, och grattis till placeringen! Ser ut som om ni kan lära mig och Nelly ett och annat ;P

2012-10-02 @ 19:30:34
URL: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0